Colony PilotReview |Bland and Dull

info

De trailer van Colony die enkele maanden geleden werd vrijgegeven, maakte mij erg benieuwd naar deze nieuwe serie. Het leek mij op het eerste zicht een vernuftige science-fiction serie te worden met een interessant uitgangspunt. Of ik dit nog steeds vind na het bekijken van de pilot vind je hieronder..

MV5BMTQ2NzY5MzQwNl5BMl5BanBnXkFtZTgwNzgxNDg1NjE@._V1_SX640_SY720_

Mijn eerste angst vlak voor het bekijken van de pilot was dat Colony de weg zou opgaan van ‘Under the Dome’, een serie waar een stad eveneens afgesloten wordt van de rest van de wereld. Gelukkig geen ‘Under the Dome’ toestanden hier, doch lijkt ‘Colony’ op één vlak sterk op ‘Under the Dome’, beiden zijn namelijk behoorlijk zwak te noemen..

colony_castkeyart

Het verhaal draait om een ex-militair (wat hadden we nu toch anders verwacht..), gespeeld door Josh Holloway, die samen met zijn vrouw (Sarah Wayne Callies, jup de irritante vrouw van Rick uit ‘The Walking Dead’) en kinderen in de afgesloten stad woont. De bevolking heeft hier uiteraard niets te zeggen. Als je iets mispeuterd wordt je uit de stad gebannen, wat ook gebeurd is met een van de kinderen van het bovengenoemde koppel. Tijd om de verloren zoon terug te halen!

colony_cast_sarah2.jpg
Oh no, it’s her..

Vanzelfsprekend loopt dit mis en krijgt het hoofdpersonage een kans om zichzelf en zijn gezin te redden, werken voor de “gevaarlijke allesbepalende elite”. Ohja, uiteraard is zijn vrouw een spion van de resistance.. Dit noem ik zelfs geen spoiler, omdat je dit gegeven al van mijlenver zag aankomen. Zwak verhaal met eveneens een zwakke uitvoering.

De aflevering wordt bovendien nergens spannend. De acteerprestaties zijn oké (op zijn best), niet slecht maar zeker ook niet noemenswaardig.

De pilot was een erg lange zit, waarbij ik meermaals zin heb gehad om de stopknop in te drukken en een andere (betere) serie te bekijken. Na enig getwijfel heb ik hem dan toch maar afgekeken, maar voor mij blijft het bij deze ene aflevering. Er zijn op dit moment veel betere tv-series te bezichtigen (Shameless, The Shannara Chronincles, The 100, Black Sails, The Expanse … om er enkele te noemen).

score

Plaats een reactie