Ash VS. Evil Dead Seizoen 1 Review : The Resurrection of a classic

De eerste Evil Dead film is inmiddels zo’n 35 jaar oud (Yikes!). Op zich vrij vreemd dat deze filmfranchise nu pas de overtocht heeft weten te maken naar het kleine scherm, maar beter laat dan nooit!

tumblr_nwmk7uVNwm1tnrtgbo1_500

Ash Vs. Evil Dead is de resurrectie en het rechtstreekse vervolg op de populaire Evil Dead films, die inmiddels een (terechte) cultstatus hebben bereikt. Even legendarisch als de films zelf, is het hoofdpersonage Ash dat vertolkt werd door Bruce Campbell. Waar in de filmreeks Ash een frivole twintiger was, is hij inmiddels een oude knar geworden. Toch blijkt Bruce Campbell Anno 2015/2016 nog aardig uit de voeten te kunnen. In deze serie van Starz kruipt Campbell opnieuw in de rol van Ash en hacked & slashed hij even lustig in op gortige demonen als weleer. Prachtig om hem opnieuw te zien glunderen in deze iconische rol. Ditmaal wordt Ash echter bijgestaan door twee jonge sidekicks, die zeker een extra dimensie aan het geheel geven. Een andere (zij het kleinere rol) is weggelegd voor Lucy Lawless, beter bekend als “Xena” ;).

ash-vs-evil-dead

Het verhaal zelf is vrij simpel te noemen. Door een slechte cocktail van Ash’s nonchalance, dronkenschap en geilheid is Ash zo dom geweest om voor te lezen uit het demonenboek. Wat volgt is hell on earth, de verbindingsweg tussen het dodenrijk en de echte wereld ligt wagenwijd open, met als gevolg dat de ene demon na de andere Ash het vuur aan de schenen probeert te leggen.

Waar Ash vs. Evil Dead in uitblinkt is de perfecte symbiose tussen gore, horror en (niet onbelangrijk) humor. Niet alle 10 afleveringen zijn even geslaagd, maar elke aflevering biedt de fans (alsook nieuwe kijkers) zeker voldoende satisfactie. De slachtpartijen zijn lekker over the top (voor sommigen misschien net iets te), de demonen gruwelijk en lachwekkend tegelijkertijd. Gooi daarbovenop de vulgaire en ongeremde opmerkingen van het hoofdpersonage bovenop en je hebt een heerlijke formule die perfect werkt.

score volledig seizoen

Leuk nieuws is dat de serie ondertussen reeds gerenewed is voor een 2e seizoen, dat wellicht terug rond de halloween-periode van 2016 mag verwacht worden!

2 gedachtes over “Ash VS. Evil Dead Seizoen 1 Review : The Resurrection of a classic