Nieuwe Pixar’s The Good Dinosaur Trailer | Releasedatum: 25/11/2015

Pixar en Disney hebben zonet hun nieuwste trailer van The Good Dinosaur vrijgegeven. De trailer toont heel wat nieuwe beelden, met de nadruk op het hoofdpersonage de schattige kleine Apatosaurus (of moeten we ondertussen terug spreken van de Brontosaurus?).

Het eerste wat in veel mensen hun hoofden zal opduiken is de opmerking; dino’s en mensen die samen met elkaar leven, really????!! Welja, Pixar heeft hiervoor een oplossing gezocht door de hypothetische vraag te stellen “wat als dino’s niet uitgeroeid werden door de komeet die 65 miljoen jaar geleden op onze planeet neerstortte?”. Ik kan niet anders zeggen dat dit in feite een vrij goedkope oplossing is voor de problematiek die het met zich meebrengt, maar goed het kan natuurlijk wel een leuke animatieprent opleveren. Toch had ik liever een animatiefilm omtrent dinosauriërs van Pixar gezien zonder menselijke aanwezigheid. Het is daarentegen wel grappig om te zien dat de dino’s in de film een meer antropomorf karakter aannemen dan de mensen zelf! Ik vraag me af of er trouwens meer mensen in de film gaan opduiken, of het bij dat ene menselijk personage gaat blijven. Dat mensenkind doet bovendien enorm hard denken aan een huisdier, wat volgens mij ook zo zal uitgespeeld worden in de uiteindelijke film.

disney-pixar-the-good-dinosaur-official-trailerDe animatie die in de trailer getoond wordt ziet er bijzonder goed uit, maar dat kan ook haast anders met Pixar aan het roer. Hoewel de dino’s er cartoonesk uitzien, zien deze er prachtig en gedetailleerd uit. Alleen gaan ze bij Pixar niet mee met hun tijd, het is immers wetenschappelijk aangewezen dat veel carnivoren over een gevederde huid beschikten. Ik vermoed echter dat het nog wel een decennium of meer zal duren vooraleer dit in films zal worden geïncorporeerd.

Anyway, de film ziet er wel dik de moeite uit. Pixar kennende zal het sowieso weer een emotioneel sterke prent worden met een duidelijke boodschap voor klein en groot. Deze nieuwe trailer heeft voor mij alleen maar meer bevestigd waarom ik zo hard naar deze film uitkijk. Deze ga ik dan ook ongetwijfeld kijken in de bioscoop!

the good dinosaur-large
Dat zijn wel heel erg vette t-rexen 😉

Vinden jullie deze trailer er goed uitzien of hadden jullie er meer van verwacht? Lijkt het thema jullie wat of hadden jullie liever een ander onderwerp gezien? 

5 gedachtes over “Nieuwe Pixar’s The Good Dinosaur Trailer | Releasedatum: 25/11/2015

  1. Ik ben echt benieuwd. Ben wel nog altijd niet weg van het algemenen design van de film. De realistische beelden van natuur in combinatie met de cartoony dino’s, mengt niet goed. Zeker omdat we al serie kennen als Walking with Dinosaurs waar de CGI niet perfect is maar toch wel mooi voor zijn tijd. Ook omdat Disney al de film Dinosaur heeft gemaakt en echt wel een mooi design daar heeft neergezet. Maar aan de andere kant past dit design wel bij Pixar en de manier waarop ze vroeger vaak Disney lichte steken gaven. Denk wel dat het een Pixar waardig verhaal gaat worden, cause Pixar 😀

    Liked by 1 persoon

      1. Voor mij past het nog niet bij de rest van het design van de scenes. Zeker omdat het jongetje wel qua Pixar standaarden normaal is ontworpen. Maar ik denk wel dat het goed gaat zijn (this is the company that brought us the best animated franchise off all times Toy Story, the feels, all the feels) 😉

        Like

  2. Dit gaat weer een topper worden hoor! Over de looks van de film kan uiteraard gediscussierd worden maar ik vertrouw blind op Pixar dat het inhoudelijk van het niveau is wat we van ze gewend zijn.

    Like

Geef een reactie

