Tijd voor een welverdiende nachtrust! Contessa Hoofdkussen Recensie

info

Slapen.. Voor sommigen is het een moment om na een lange (werk)dag eindelijk tot volledige rust te komen. Voor anderen is het zowaar een hobby op zich, die niets liever doen dan uitgebreid dutjes te doen.
Als het echter aan mij zou liggen, zou slaap meteen afgeschaft mogen worden. Al die tijd die men met slapen zou uitsparen en zou kunnen invullen met allerlei nuttige/plezant zaken zoals meer sporten, meer tuinwerk, meer hobby’s en dergelijke.. Helaas heeft een mens gemiddeld 8 uur slaap nodig om perfect te kunnen functioneren. Aangezien een mens een derde van zijn leven slaapt, en slapen zodoende een gewichtig onderdeel van ieders leven uitmaakt, kan je eigenlijk stellen dat slapen even belangrijk is voor het menselijk lichaam dan cognitieve handelingen, voldoende beweging, gezond eten en drinken.
Om die reden is het geen slecht idee om te investeren in een goede matras en een kwaliteitsvol hoofdkussen, om zo op een optimale manier te genieten van een welverdiende, en bovendien gezonde, nachtrust.

15541331_10210218461272052_559201810351795978_n
Het hoofdkussen van Contessa, met de neksteun uit het kussen verwijderd.

Hoofdkussens vind je in alle maten en soorten terug, helaas ook in alle soorten kwaliteiten. De grote meerderheid van de kussens zijn van zeer matige kwaliteit. Om die reden is het aan te raden dat iedereen zich op voorhand goed informeert vooraleer je overgaat tot de aankoop van een geschikt hoofdkussen. Ikzelf hou van de hardere kussens, maar die tegelijkertijd ook dik en robuust genoeg zijn.

shut-up-green-1

In deze recensie leg ik mijn oud hoofdkussen opzij en maak ik plaats voor een nieuw ergonomisch kussen van Contessa (het Contessa hoofdkussen met een hardheid 5 op een schaal van 1-6), o.a. te vinden op de online slaapwinkel dekbed-discounter.nl.
Deze hoofdkussenlijn van Contessa is in zes verschillende slaapcomfortklassen verkrijgbaar en is voorzien van een aantal interessante eigenschappen. Zo zijn de desbetreffende kussens voorzien van een brede neksteun voor een optimaal slaapcomfort. Bovendien zijn de hoofdkussens vocht- en luchtregulerend. Vieze beestjes (huisstofmijten) mogen bovendien hun nest elders gaan zoeken, aangezien deze hoofdkussens van Contessa anti-huisstofmijt behandeld zijn.

contessa-kussen-hard

In theorie allemaal mooi om te horen, maar ligt het hoofdkussen in realiteit even goed als de fabrikant laat geloven? Let us find out! 
1. Hardheid van het hoofdkussen  5/5
Dit kussen met een hardheid van 5 op een schaal van 6 zou in principe goed robuust moeten zijn. Dit is gelukkig ook daadwerkelijk het geval. Bovendien is het kussen naast hard ook stevig en dik, exact waar ik naar op zoek was dus.

2. Vorm van het hoofdkussen  3.5/5
Het hoofdkussen van Contessa kan in feite opgedeeld worden in een drietal zones. De grootste zone betreft het effectieve slaapgedeelte, dat zich in het midden van het kussen bevindt. Deze is meteen ook het hardste gedeelte van het kussen. Onderaan het kussen bevindt zich een brede neksteun, die je indien gewenst ook kan verwijderen (zie hieronder bij puntje 3). De zijkant van het hoofdkussen worden voorzien door twee iets zachtere delen die perfect zijn om op te slapen wanneer je op je zij ligt. Ik weet niet of dit effectief ook de bedoeling is, maar naar eigen ervaring bezorgt mij dit de meest aangename slaapervaring. Een nadeel is wel dat het kussen vrij groot is, zeker tegenover andere hoofdkussens. Het is dan ook even zoeken naar een geschikte kussensloop die omheen het hoofdkussen past.

3. Slaapcomfort van het hoofdkussen  4/5
Na een testfase van een 5-tal nachten, kan ik concluderen dat het een erg kwaliteitsvol kussen betreft. De eerste twee nachten was het wel even wennen aan het kussen, het traagschuim moest zich duidelijk nog aan mijn hoofd en slaapgewoonten aanpassen. Bovendien had ik wat last van de neksteun. Aangezien ik totaal geen last heb van een pijnlijke nek, heb ik deze dan maar uit het kussen verwijderd (deze is makkelijk uit het hoofdkussen te halen aangezien het apart in het kussen bevestigd zit), waardoor enkel het slaapgedeelte van het kussen overbleef. Op deze manier slaap ik een pak beter dan met de neksteun. Dit komt wellicht ook voornamelijk omdat ik het liefst op mijn zij slaap. Wanneer je op je rug ligt, voelt de neksteun wel erg aangenaam en ontspannend in de nek aan.

Al bij al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop en kan ik dit hoofdkussen van Contessa aan iedereen die een goede nachtrust wenst aanraden. Denk op voorhand wel goed na over de gewenste hardheid van het hoofdkussen. 

score1

Dit en andere kwaliteitsvolle hoofdkussens zijn te vinden op de webwinkel van Dekbed-Discounter.nl, waar de hoofdkussens beschikbaar zijn voor 49,95 euro. 
https://www.dekbed-discounter.nl/dekbedovertrek/

Geef een reactie

