Fargo Seizoen 2 Review:The King of Television

info review

Het is alweer 2 maanden geleden dat ik de pilotreview van het 2e seizoen van Fargo online gooide. Ik was meteen omver geblazen door de kwaliteit van de piloot. Na alle 10 afleveringen achter de kiezen te hebben, kan ik alleen maar beamen dat dit werkelijk één van de beste tv-series is dat ik ooit gezien heb (no kidding)! De pilootaflevering was reeds enorm sterk, maar de serie groeide met de aflevering uit tot een geheel waar werkelijk iedereen (of je nu een doorwinterde tv-kijker bent of niet) lof voor kan en zelfs moet hebben. 

comment_prywaoblhvfk6bnfs5zfalwpqw8msii1

Het eerste seizoen van Fargo (met Martin Freeman en Billy Bob Thornton in de hoofdrollen) was reeds erg hoogstaand te noemen, maar dit tweede seizoen overstijgt het eerste seizoen op zowaar alle vlakken. Velen dachten dat dit niet mogelijk was, maar na de adrenalinekick waarvoor het 2e seizoen heeft gezorgd ben ook ik met verstomming geslagen.

De scenografie, regie, camerawerk, acteerprestaties, verhaal én achtergrondverhaal, de humaniteit en beestachtigheid van de mens.. het is werkelijk een seizoen om als liefhebber duimen en vingers bij af te likken. De productiewaarden liggen zo hoog dat zelfs veel A-films hier wat van kunnen leren. Dit hier, is een perfect voorbeeld van hoe je hoogwaardige cinema moet maken (en ik overdrijf niet)! Met seizoen 2 van Fargo tillen de makers tv-series naar een nieuwe hoogte, een waar maar moeilijk aan te tippen zal zijn.

fargo
The “King”.. 

De hoofdrollen worden vertolkt door Kirsten Dunst, Jesse Plemons en Patrick Wilson, met een geweldige aanvulling van aanvullende personages. Een glansrol (zeker in de latere afleveringen) is weggelegd voor Zahn McClarnon (Hanzee “de indiaan”), hoewel aan de gehele cast een welverdiende pluim mag worden gegeven. 

Als ik toch één minpuntje moet aanhalen, is het misschien het toegevoegde kleine science-fiction kantje, dat ietwat misplaatst aanvoelt. Hoewel ik een rasechte liefhebber van sci-fi ben, weet ik niet goed of ik deze aanvulling hier of geniaal of te bevreemdend vind. Ook eindigt het verhaal met een gigantisch open einde, waar ik al bij al wel goed mee kan leven, maar veel andere kijkers wellicht tot enige ergernis zal drijven.

the-castle-hanzee-enters-the-store-after-killing-the-owner
Hanzee is a total badass.. 

Vooruit kijkend naar seizoen 3 kan ik mij niet inbeelden op welk vlak ze deze serie nog beter kunnen maken.
Ik maak alvast de voorspelling dat het 3e seizoen nog verder terug in de tijd zal gaan (en dit hoop ik stiekem eigenlijk ook wel), en mogelijk een soort van origine verhaal zal worden rondom de voorvaderen van Hanzee in het Wilde Westen, eveneens in het gebied rondom Fargo. 

U beste lezer, staat hier voor een mijlpaal in de geschiedenis van televisie-series. Ga dit pareltje zelf aanschouwen en liefst zo snel mogelijk! Je zult hoogstwaarschijnlijk net zo hard als ik van uw sokken worden geblazen. Vergeet vooral niet te genieten wanneer u al dit moois in u opneemt, want de details in de beeldmontage zijn werkelijk gigantisch..

totaalscore

Het volledige 2e seizoen (alsook het 1e seizoen) is te bekijken op Netflix. 

3 gedachtes over “Fargo Seizoen 2 Review:The King of Television

Geef een reactie

