Thee vd maand oktober & Slimme Eurodeals bij Simon Levelt | Dragonwell Xi Hu Lung Ching

Simon Lévelt zet elke maand opnieuw een bepaalde thee- en koffiesoort in de belangstelling. Deze thee en koffie worden dan met een korting van 10% aan de klant aangeboden. Deze maand is de groene theesoort Dragonwell Xi HU Lung Ching (amaai wat een naam zeg haha) aan de beurt. Deze ‘premium’ theesoort wordt normaliter in de winkel verkocht voor 8.95 euro, waardoor het zeker niet onder de noemer van goedkope thee kan geplaatst worden. Voor die prijs verlang je als klant en theeliefhebber natuurlijk kwaliteit, waarover ik mij verderop in het artikel zal uitspreken.

Zoals reeds vermeld, wordt de thee van de maand aangeboden met een korting van 10%. Omgerekend is dit dus 0.895 euro, naar boven afgerond dus net 90 eurocent. Zoals je dus wel reeds kan raden, deze maand wordt de Dragonwell Xi Hu Lung Ching thee in Simon lévelt dus verkocht voor 8,05 euro. Een aardige korting, maar als consument die je je slim op te stellen en moet je proberen om de thee nog goedkoper vast te krijgen ;)! 

De blaadjes van Dragonwell doen qua vorm wat denken aan Sencha, maar zijn qua geur en smaak wat lekkerder te noemen
De blaadjes van Dragonwell doen qua vorm wat denken aan Sencha, maar zijn qua geur en smaak wat lekkerder te noemen. Zo ingezoomd lijken het wel houtschilfers..

Een zakje Dragonwell (100 gram) kost nu in oktober dus 8.05 euro, maar dat vind ik als arme twintiger alsnog te prijzig, ongeacht of het die prijs kwalitatief waard is of niet. Nu is het ding, dat tijdens de thee van de maand, die thee ook wordt aangeboden in proefzakjes. Deze proefzakjes kunnen gekocht worden voor 1 euro, noem deze maar de eurodeals van de Simon Lévelt. 

Nu heb ik enkele proefzakjes Dragonwell in mijn plaatselijke Simon Lévelt gekocht. Thuis heb ik deze even op de weegschaal gelegd, en wat blijkt, elk proefzakje Dragonwell weegt zo’n 22 gram. Stel dat de plastic verpakking ook nog wel enkele grammetjes weegt, zit je ongeveer toch aan 20 gram per proefzakje. Als je dus 5 proefzakjes Dragonwell koopt heb je 100 gram voor slechts 5 euro. Wat, zeg nu zelf, toch héél wat aantrekkelijker klinkt dan die 8.05 euro ;)! Toch wel een mooie korting door het slim te spelen. 

Dragonwell is een prijzige thee. Gelukkig smaakt de thee niet zoals een draak. Eigenlijk heeft de thee een erg subtiel smaakpalet
Dragonwell is een prijzige thee. Gelukkig smaakt de thee niet zoals een draak. Eigenlijk heeft de thee een erg subtiel smaakpalet met zachte toetsen

Nu over naar de geur en smaak van de thee zelf! Het aroma van de blaadjes doet vermoeden dat het hier om erg pure groene thee gaat van goede en natuurlijke kwaliteit. Alleen al ruiken aan de thee levert mij genot op, wat altijd mooi meegenomen is. Ook bij het zetten van de thee komt datzelfde prettige aroma naar boven, yum! De smaak is zeker erg degelijk, maar niet exceptioneel te noemen. Het is een groene thee met een vrij subtiel smaakpalet. Om iets meer smaak vrij te laten komen, raad ik aan om deze groene thee (Dragonwell) wat langer te laten trekken (zo’n 3 minuten ipv de gewoonlijke 2 minuten). Algemeen gezien is Dragonwell Xi Hu Lung Ching een zeer degelijke thee te noemen, maar weggeblazen heeft hij me niet. Zelf zou ik er in de toekomst dan ook geen 8.95 euro voor betalen, daarvoor zijn er (naar mijns inzien) betere alternatieven bij Simon Lévelt te vinden. Wie deze groene thee toch graag eens wilt proberen raad ik een proefzakje aan of zelfs meteen 5 proefzakjes zoals ik gedaan heb, waardoor je de thee (als een volwaardig zakje van 100 gram) in huis haalt voor slechts 5 euro! 

score

2 gedachtes over “Thee vd maand oktober & Slimme Eurodeals bij Simon Levelt | Dragonwell Xi Hu Lung Ching

  1. Altijd zo grappig dat ze altijd weer met van die aparte theesmaken (en namen) komen 🙂 Ikzelf drink echt alleen maar thee in een mega koffieland haha. Thee is hier dan ook niet heel populair. In de meeste restaurants kun je het wel drinken en ook is het natuurlijk in de winkel te koop. Maar wil je iets exotisch zoals jouw review-thee dan moet je wel heel goed zoeken. Ik heb thuis een paar dozen rooibosthee uit Nederland (of uit Zuid Afrika eigenlijk 😉 ). Ik drink het liefste rooibosthee. Dat vind ik zo heerlijk! Met verse limoen en/of honing is het nóg lekkerder. Toevallig zat ik vorige keer ergens met mijn vriend wat te drinken. De mevrouw hield de theedoos voor mijn neus en mijn vriend schreeuwde zowat: ROOIBOSTHEE!!! hahaha. De eerste keer in Colombia dat ik dat zie dus 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Rooibos is ook heel lekker, zeker met een vleugje honing bij inderdaad (en normaal gezien ben ik niet zo’n honing fan..). Deze is op zich niet zo exotisch denk ik hoor, het is een groene thee uit China van een aparte soort en het laatste deel van de naam is de streek waaruit het afkomstig is. Jammer dat ginder thee minder bekend is, zeker omdat je het graag drinkt! Maar koffie is ook wel best lekker haha, ik vermoed dat die daar nog wel een klasse beter zal zijn!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

