Bloodline Seizoen 1 Review | The Downfall of a Family

info bloodline

Ditmaal heb ik wederom een Netflix Original voor jullie klaarstaan! Dit moet wellicht een van de minst bekende en minst bekeken Netflix-Original series zijn die Netflix (voor een volwassen publiek) heeft geproduceerd. Bloodline krijgt een mooi cijfer van 8.3/10 op imdb.com van zo’n 14.000 gebruikers. Vergeleken met Daredevil (zo’n 120.000 stemmen op imdb.com) valt uit dit feit alleen al op te merken dat Bloodline veel minder bekeken werd/wordt. Verder zijn deze twee series uiteraard op geen enkel vlak met elkaar te vergelijken, buiten misschien nog dat beide series van hoge kwaliteit zijn!

De twee hoofdrolspelers in Bloodline zetten beide ijzersterke acteerprestaties neer

Het eerste seizoen van Bloodline bestaat uit 13 afleveringen van zo’n 50 minuten elk. Een tweede seizoen is aangekondigd door Netflix, dat in de lente van 2016 uitgebracht zal worden. Bloodline draait om de familie Rayburn die een kleinschalig maar succesvol hotel runnen aan de kust van Florida. U kan wellicht wel al raden dat een erg fraaie enscenering meermaals in de scenografie van de serie betrokken wordt. Toch is de familie Rayburn niet zo hecht en sterk samen als ze in de eerste plaats lijken, er heerst heel wat kommer en kwel tussen hen in verscholen. Zonder spoilers te geven, doen er zich dan ook meerdere pakkende familiedrama’s in Bloodline voor.

Er moet gezegd worden dat de acteerprestaties van de bovenste plank zijn, eigenlijk van alle personage’s en met name de 2 hoofdrolspelers John Rayburn (Kyle Chandler) en Danny Rayburn (Ben Mendelsohn). Deze zetten mijns inziens een knalprestatie van formaat neer.

Naarmate de serie vordert, wordt de toon steeds dreigender en duisterder

Bloodline kan in principe gezien worden als een dramaserie, hoewel er ook heel wat thriller- en actie-elementen in de serie verwerkt zitten. Het is wel zo dat Bloodline een trage serie is, die naarmate het verhaal vordert steeds dieper en duisterder (alsook beter) wordt. De traagheid van de serie is in mijn ogen zeker geen minpunt, want ik heb mij elke seconde van de serie weten te vermaken, maar ik kan wel begrijpen dat dit aspect niet voor iedereen even onderhoudend is. Wil je echter een volwassen serie zien met een realistische insteek en waar de nadruk sterk ligt op karakterontwikkeling, is Bloodline een dikke aanrader. Ik kijk dan ook enorm uit naar het tweede seizoen, waarvan ik van harte hoop dat Netflix hetzelfde hoge niveau kan aanhouden als het eerste seizoen. In mijn ogen is Bloodline (voorlopig) dan ook de op één na beste original-serie van Netflix!

8 gedachtes over “Bloodline Seizoen 1 Review | The Downfall of a Family

1. Ja, helemaal mee eens! Heb deze serie niet achter elkar bekeken, want daarvoor vond ik het iets te traag soms. Als je elke avond twee afleveringen kijkt dan is het goed vol te houden. Zeer benieuwd naar seizoen twee!

2. Hoewel ik sinds Friday Night Lights een fan ben van Kyle Chandler ben ik hier nog niet aan toe gekomen. Maar deze staat wel zeker op mijn watchlist en stijgt weer een aantal plaatsen nav jouw lovende review.

Offtopic; ik wilde beginnen aan Outlander maar vreemd genoeg kan ik via HBO alleen vanaf aflevering 9 kijken… Het moet niet gekker worden.