American Horror Story Hotel PilotReview | KijkIkVerderOfNiet? #3

Met Lady Gaga wist het 5e seizoen van de anthologie-serie American Horror Story een belangrijke naam binnen te halen voor meer potentiële kijkers aan te trekken. Geen circusfreaks meer dit jaar, ditmaal draait AHS omtrent een mysterieus hotel waar moorden, martelingen en andere lugubere toestanden een doodgewone zaak zijn. Doordat AHS een anthologie is, kunnen personen die de voorgaande seizoen gemist hebben toch perfect naar dit nieuwe seizoen kijken. Elk seizoen behandelt immers elk jaar opnieuw een apart verhaal dat terug vanaf 0 wordt opgebouwd. Tijd om de pilot eens onder handen te nemen, is AHS Hotel de moeite waard?

Lady Gaga verrast vriend en vijand en zet een sterke acteerprestatie neer
Lady Gaga verrast vriend en vijand en zet een sterke acteerprestatie neer

De acteerprestaties zijn over het algemeen van een degelijk niveau. We zien in AHS Hotel wederom enkele personages uit voorgaande reeksen opduiken (maar dan in een andere rol), hoewel dit aantal (tot nog toe?) beperkt is tot slechts 3 karakters. Hun acteerprestaties zijn alvast behoorlijk te noemen. Toen ik hoorde dat Lady Gaga een rol zou krijgen in de serie, was ik enigszins sceptisch naar haar acteerprestaties toe. Ik moet zeggen dat dit helemaal ongegrond is, meer zelfs ze steelt als het ware de show in de pilot! Lady Gaga ziet er op zich al vrij griezelig uit, maar haar vertolking is toch wel van een verrassend hoog niveau te noemen. Haar rol gaat bovendien (voor zover ik de indruk heb) meer zijn dan een simpele guest-appearance (zoals het geval was Ariana Grande in Scream Queens), aangezien zij degene is die het voor het zeggen heeft in het hotel. De acteerprestatie van de rechercheur daarentegen vond ik ronduit lachwekkend slecht. Die man kent blijkbaar maar één gezichtsexpressie.

Deze gast kent werkelijk maar één expressie
Deze gast kent werkelijk maar één gezichtsexpressie

De setting is erg goed in elkaar gestoken, oogt mysterieus en roept de nodige lugubere sfeer op. Het verhaal daarentegen is tot nu toe niet veel soeps. De pilot duurt meer dan een uur en is met momenten erg langdradig (soms zelfs op het irritante af) te noemen. De serie is ook niet echt eng te noemen maar kent wel een hoog slashergehalte, wat in mijn ogen wel positief is. Ik zie dan ook veel liever horror met gore-elementen dan horror met schrik-momenten.

image
Schimdtie is that you 😀 ??

Het gore-gehalte is hier aanzienlijk hoog te noemen. Er is heel wat bloed te zien, alsook enkele misselijkmakende creaturen. Dit levert enkele vrij zieke scènes op, die sommige kijkers (zeg in feite maar alle kijkers haha) zullen choqueren. Geen serie voor watjes dus! Voor fans van New Girl is het trouwens verschieten wat er met “schmidt” gebeurd haha.

Wat me wel stoort aan de serie zijn enkele onlogische dwaasheden die in de pilot voorkomen. Een van de hotelgasten raakt in aanvaring met een monsterachtig creatuur in de hotelkamer. In plaats van het hotel uit te stormen (wat iedereen zou doen), wordt er een andere kamer voor die hotelgast gefixt.. serieus jongens?? Je moet zelf geen detective zijn om te weten wat er vervolgens met dat personage gebeurd..
Zo zijn er wel meer onlogische beslissingen in de pilot op te noemen, wat het mysterieuze karakter toch wat onderuit haalt, het moet toch ietwat geloofwaardig blijven in mijn ogen.

KIJK IK VERDER OF NIET?
Dit alles maakt van de pilotaflevering een middelmatig begin, met zowel goede als slechte momenten. Ik ga wel zeker verder kijken, omdat het verhaal zeker nog kan uitgroeien tot een meer geslaagd geheel. Hopelijk weet AHS Hotel dan wel het niveau van de verhaallijnen op te krikken, want alleen shockerende beelden tonen is niet voldoende. De onlogische zaken mogen ze daarbij overboord gooien. Hopelijk blijft Lady Gaga een heel seizoen present, want zij zou onverwachts wel eens dé verrassing van AHS Hotel kunnen worden!

15 gedachtes over “American Horror Story Hotel PilotReview | KijkIkVerderOfNiet? #3

  1. Moest de Pilot nog bekijken maar ben benieuwd na je review. De serie is, om eerlijk te zijn, wel wat achteruit gegaan doorheen de seizoenen maar toch. Tis een horror serie, I must watch it 😛

    Liked by 1 persoon

      1. Van Gaga had ik niets minder verwacht eigenlijk. Iedereen onderschat haar maar ze is een gewiekste zakenvrouw en heeft qua performance art workshops gevolgd bij Marina Abramovic. Ja Freak Show werd echt erger en erger. Zeker dat einde als de tweeling samen woont terwijl een die gast echt niet kan uitstaan enzo. Coven vond ik goed qua boodschap en symboliek. Verhaal kon beter soms. Asylum vond ik op een paar afleveringen na echt wel leuk. En Murder House heb ik nog niet volledig uitgekeken 😀 Ben benieuwd.

        Like

  2. Horror op zijn tijd vind ik leuk maar toch ben ik bij seizoen 3 afgehaakt en ligt het nog steeds op de plank. Daarna zal ik eerst S4 kijken voordat ik overschakel naar 5. Ook al zijn het totaal verschillende verhalen vind ik toch dat ik oudere seizoenen als eerste moet kijken.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik keek erg uit naar AHS: Hotel, maar ik weet nog niet wat ik van dit seizoen moet denken. Ze gaan in de pilot meteen wel erg ver. Ik zie liever meer verhaal dan een aaneenschakeling van gruwelijke scènes. Ik ga wel verder kijken, omdat ik fan ben van Paulson en ik heb Evan Peters en Finn Wittrock nog niet gespot.

    Liked by 1 persoon

      1. Ja, ik heb chronische pijn en breng dus heel veel tijd in mijn bed of in de zetel door en kijk bijgevolg heel veel series. Ik heb dus ook al heel wat gezien. Jouw blog is een welkome ontdekking omdat ik zo nieuwe series vind om te volgen. Maar series waarvan er nog maar 1 seizoen is, begin ik niet graag omdat ik deze soms op 2 dagen heb uitgekeken… Oeps… Haha. Ik heb net Weeds helemaal uitgekeken en het nieuwe seizoen once upon a time. Dus ik heb nood aan iets nieuws. Wat is voor jou een must see?

        Liked by 1 persoon

      2. ai dat is minder leuk natuurlijk! Maar series kunnen in dat geval wel helpen ja 😀 Ik kan heel wat goede series aanraden maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je graag ziet.. zie je graag komedies, historische drama’s, crime scene investigators, actie, science-fiction, fantasy, avontuur… Must-see series in mijn ogen zijn alleszins: Breaking Bad (realistisch drama over een chemieleraar die kanker krijgt en plots drugs begint te produceren), Shameless (de Amerikaanse versie, drama/komedie maar een heel goede serie!), Rome, Orange is the new black, Penny Dreadful, Outlander, Lost, Vikings, Pushing Daisies..ik weet natuurlijk ook niet wat je al gezien hebt. Als het op netflix moet zijn heb ik deze aanraders: Fargo, Breaking Bad, Sense8, Deadwood, The Walking Dead, Firefly, Lost, Narcos, Penny dreadful, Orphan Black, Teen Wolf. Science-fiction series heb ik maar achterwege gelaten, aangezien niet echt veel vrouwen daarin geïnteresseerd zijn 😉

        Like

      3. Ik heb nu al gezien of ben aan het volgen: breaking bad, better call saul, sons of Anarchy, Sense8, the originals, pll, oitnb, Weeds, once upon a time, grimm, lost, vikings, fringe, True detective, Bates Motel, the walking dead, orphan Black, en waarschijnlijk nog vanalles waar ik nu niet op kan komen. Maar zo krijg je misschien een idee van wat ik goed vind. Het ding is natuurlijk soms ook dat mijn vriend sommige dingen ook wil zien dus daar moet ik dan mee wachten haha! En ik ben juist wel into scifi. Laat voor mij drama maar achterwege haha. Hoewel ik wel helemaal fan was van gossip girl en ook downton abbey volg, maar dat is echt een guilty pleasure!

        Like

      4. haha ook duidelijk een echte serie-addict dus! Sons of anarchy was ook echt goed! nog paar aanraders: Banshee, Black sails (2de seizoen is veel beter dan eerste), Battlestar Galactica (meesterlijke sci-fi serie), The 100 (ook hier 2e seizoen veel beter dan eerste), Game of Thrones uiteraard, Izombie, Narcos, Boardwalk Empire, Spartacus, Da vinci’s Demons (ook hier weer een veel beter 2e seizoen). Haha hier hetzelfde trouwens, met de vriendin kijk ik een aantal series samen, dan is het altijd wachten tot wnr we beide genoeg tijd hebben, zeker met seizoenen van 22 afl kan het dan laaang duren vooraleer een serie uitgekeken is haha

        Like

      5. Ja, Game Of Thrones heb ik ook alles van gezien is echt een favoriet van mij en Battlestar Galactica heb ik ook gekeken. Spartacus heb ik ook gezien maar dat vond ik niet altijd even goed. Oh, ik ben nog een grote favoriet van ons vergeten te noemen, Dexter!!
        En dank je voor de tips, ik kan beginnen uitzoeken waarmee ik kan beginnen 😉

        Like

Geef een reactie

