Heroes Reborn Pilot Review | KijkIkVerderOfNiet?#2

Het begin van Heroes is inmiddels weer bijna zo’n 10 jaar oud. De serie liep 4 seizoenen en begon als een steengoede serie, maar naarmate de seizoenen vorderden viel het niveau pijlsnel naar beneden, met seizoen 4 als dieptepunt. Met Heroes Reborn proberen ze de serie nu nieuw leven in te blazen. Weten ze met de pilot de kijker te overtuigen?

HEROES REBORN --
HEROES REBORN — “Brave New World / Odessa” Episode 101 — Pictured: Kiki Sukezane as Miko Otomo — (Photo by: Christos Kalohoridis/NBC)

De pilot begint met een verzoening tussen evo’s (mensen met krachten) en “gewone” mensen, waar beiden zij aan zij leven en elkaar appreciëren. Uiteraard blijft dit sprookje niet lang duren en het is dan ook vrij voorspelbaar dat de vijandigheden tussen beide soorten opnieuw ten volle losbarst. Enkele minuten ver in de pilot is het dan ook reeds duidelijk dat de serie zal inspelen op de hostiliteit tussen het normale en het abnormale (of is het andersom?), in dat opzicht verschilt de serie dus niet zoveel van zijn voorganger.

Peter Pan, is that you??
Peter Pan, is that you??

Ondertussen zit ik 3 afleveringen ver in het verhaal. Veel bekende gezichten uit de eerste serie ben ik jammer genoeg nog niet tegen gekomen. Het verhaal van Heroes Reborn volgt Noah Bennet die lijdt aan amnesie en probeert te achterhalen wat er met hem en zijn dochter (Claire) gebeurd is. Je weet nu al dat het verhaal quasi constant om Bennet zal draaien. Op zich is dit geen negatief gegeven, zijn personage is immers wel leuk om te volgen maar ik had toch liever een frissere wending willen zien. Ik vind het tevens jammer dat er voorlopig (?) erg weinig personages uit de originele Heroes de revue passeren. Vermoedelijk zullen er hier en daar wel eens opduiken, maar zal het wellicht eerder gaan op snelle guest-appearences dan volwaardige karakters in het verhaal van Heroes Reborn. In dat opzicht kan het wel zijn dat het volgen van het personage van Noah Bennet voor 13 afleveringen wel eens zou kunnen gaan vervelen.

Naast Bennet zijn er enkele andere hoofdpersonages, sommige interessanter dan andere. In se is het verhaal van de dochter van Hiro wel aantrekkelijk te noemen, samen met haar ‘sidekick’. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet goed weet wat te vinden van de videogame-wereld waarin ze zich bevinden, ook dit is een gegeven dat gauw kan gaan vervelen. Verder kon het verhaal van Tommy mij wel boeien. Het verhaal van Carlos daarentegen boeit alsnog voor geen meter.

De cast op een rijtje
De cast op een rijtje

Heroes Reborn; Kijk ik verder of niet?
Heroes Reborn weet (zij het in beperkte mate) het mystieke karakter van de eerste serie terug tevoorschijn te toveren. Vooralsnog is dat voor mij voldoende om te blijven verder kijken. Verwacht er echter niet teveel van, het haalt immers niet het niveau van de eerste twee seizoen van de originele ‘Heroes’.

Hebben jullie de pilot reeds gezien? Wat vonden jullie ervan?

8 gedachtes over “Heroes Reborn Pilot Review | KijkIkVerderOfNiet?#2

1. I hope you’re talking about the animated series cause them movies…. 😀 behalve the first class die kon ermee door.

1. Ik ben nog niet begonnen aan Reborn. Ik wil eerst Heroes afkijken en zit nu bijna aan het einde van het 4e seizoen. Ik vind het jammer om te horen dat je tot nu toe weinig personages uit de originele serie voorbij hebt zien komen. Ik wilde juist Reborn een kans geven om onze oude ‘vrienden’ weer terug te zien.

2. Ben bij Heroes afgehaakt tijdens het derde seizoen dat echt stukken minder was dan al het voorgaande. Ik sta hier net zo hard om te springen als de revival van Prison Break…. niet dus. Als ik nu heel veel raving reviews ga lezen dan kan ik nog van gedachten wisselen maar er zijn al zoveel goede series die omloop waar ik me eerst aan wil wagen.