De Topfilms die u nog in de bioscoopzalen mag verwachten vóór 2016!

Nog slechts 3 maanden en 2016 is weer aangebroken! Toch zitten er in die 3 maanden nog tal van blockbusters aan te komen, hieronder voor jullie opgesomd in een lijstje! Bij elke film deel ik mee hoe hard ik naar die specifieke film uitkijk.

The Martian | Science-fiction | Release: 7/10(BE) & 1/10(NL)
Excitement level: 
Deze film is een instant-watch in de bioscoop voor mij. Als fan van science-fiction én van regisseur Ridley Scott moét ik deze gewoonweg op het grote doek zien! I’m so psyched for this one!!!

The Walk | Biografie, Drama | Release: 7&8/10 (BE+NL)
Excitement level: 
Lijkt me een trage maar wel goede film. Dergelijke films kijk ik meestal liever thuis voor de bank, met een goede tas thee en een wafel erbij. Géén bioscoopbezoek voor mij dus!

Pan | Avontuur |  | Release 21/10 (Be) & 7/10 (NL)
Excitement level:
 De trailer heeft me redelijk teleurgesteld, het is allemaal zo kinderachtig.. De film krijgt voorlopig bovendien erg vernietigende kritieken. Ik wacht dan ook meer recensies af vooraleer ik beslis of ik deze in de cinema ga kijken.

Crimson Peak | Horror, Fantasie | Releasedatum: 21/10/2015 (BE) & 15/10/2015 (NL)
Excitement level:
Dit lijkt mij de halloween-film voor volwassenen dit jaar!! Kijken dus!

The Last Witch Hunter | Fantasy | Releasedatum: 21/10/2015 (BE) & 22/10/2015 (NL)
Excitement level:
Vin Diesel heeft hier wat weg van Ragnar van Vikings haha. Als deze goed gaat zijn, ga ik deze zeker in de bios kijken, maar ik ben voor 95% zeker dat deze bagger-scores gaat meekrijgen.


F.C. De Kampioenen 2: Jubilee General | Komedie  | Release: 28/10 (BE)
Excitement level: 
De Kampioenen staat gelijk aan erg flauwe (kinderlijke) humor. Vanwege nieuwsgierigheid zal ik deze alvast wel zien, maar dan wel eens thuis gezellig voor de bank en niet in de bioscoop, dat gaat me een brug te ver ;).

Spectre | Actie, Spionage |  | Releasedatum: 4/11 (BE) & 29/10 (NL)
Excitement level: 
Hoewel de Bond-films vaak een hoog niveau halen, ben ik in feite een beetje bond-moe aan het worden. Ik vraag me af hoe lang deze reeks nog zal blijven doorgaan. Ik wacht alvast de recensies af vooraleer ik overweeg om deze in de bioscoop te gaan zien.

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse | Horror, komedie | Releasedatum: 4/11 (BE)
Excitement level: 
De trailer heeft me erg positief weten te verrassen. Het verhaal is niet bijster origineel (zeker niet in het huidige zombie-overdosis milieu) maar gemixt met humor kan dit wel goed werken. Zombie-kitties? Hell yes hahaaa! Als de reviews voor deze overwegend positief zijn, ga ik deze zeker kijken in de bioscoop.

Bridge of Spies | Drama, Spionage | Releasedatum: 4/11 (BE) & 26/11 (NL)
Excitement level:
Het is weer even geleden dat Steven Spielberg een film heeft afgeleverd. Als fan van Spielberg ben ik wel benieuwd naar deze, maar lijkt mij eerder ook eentje voor thuis.

Black | Drama | Releasedatum: 11/11/2015 (BE)
Excitement level:
De lang aangekondigde film van Adil El Arbi. Ik ben benieuwd naar de recensies, maar ga hem wellicht niet in de bios kijken.

The Hunger Games: Mockingjay part two | Fantasy, Distopian | Releasedatum: 18/11/2015 (BE+NL)
Excitement level: 
Hoewel het laatste deel minder goed was dan de voorgaande, zal ik deze ongetwijfeld in de (volledig bezette) bioscoopzalen gaan kijken.

In The Heart of the Sea | Avontuur | Releasedatum: 10/12/2015 (BE) & 11/12/2015 (NL)
Excitement level:
 Een hervertelling van Moby Dick? No doubt about it, deze ga ik sowieso in de cinema bekijken!

Star Wars Episode VII – The Force Awakens | Science-Fiction | Releasedatum: 16/12/2015 (BE+NL)
Excitement level:
Hallo, dit is Star Wars waar we over spreken, natuurlijk ga ik deze in de bios zien en wellicht zelfs meer dan eens!!

The Good Dinosaur | Animatie | Releasedatum: 25/11/2015 (BE) & 25/11/2015  (NL)
Excitement level: Pixar & dino’s?? Das een dubbele yes for me!

Krampus | Horror, Komedie | Releasedatum: 16/12/2015 (BE) & 10/12/2015 (NL)
Excitment level:
Deze doet me wat denken aan Sint (2010) en Rare Exports (2010), wat allebei vrij degelijke films waren. De trailer beschouwende blijkt deze niet verrassend uit de hoek te komen en volgens mij gaat deze dan ook floppen. Deze kijk ik wel eens thuis.

Een aanzienlijk aantal potentiële kaskrakers doet de komende maanden de bioscoop dus aan! 
Welke gaan jullie sowieso bekijken in de bioscoop? 

16 gedachtes over “De Topfilms die u nog in de bioscoopzalen mag verwachten vóór 2016!

  1. Ik houd echt niet van dit soort films hahaha. Kijk vooral graag naar komedie en romantiek. Standaard he? haha. De Nederlandse lijkt me wel heel leuk (maar dat is nu net degene die ik niet kan zien) en van James Bond houd ik ook wel. Als ie in de originele taal is tenminste 🙂

    Liked by 1 persoon

      1. Ja vreselijk dat dubbelen! Hier is het vaak wel mogelijk, maar niet altijd. Meestal hebben ze twee versies in de bios: het origineel en de Spaanse. Maar echt ik vertik het om naar die laatste te gaan want dat is zó vreselijk 😛

        Like

      2. Ik kan je begrijpen, dat voelt zo fake aan dan haha. Ik vind het echt absurd dat dubben zo hard ingebakken zit in sommige landen. Bij animatiefilms kan ik het nog begrijpen, maar bij films voor volwassenen gaat daarmee alle authenticiteit verloren , vreselijk idd! :p

        Liked by 1 persoon

  2. In the Heart of the sea doet me echt denken aan een moderne versie van Orca als je die ooit hebt gezien (Jaws but with Orca’s :D) Van de trailer lijkt het ook zelfde verhaal te hebben => whalers kill baby whale. Mommy gets angry, shit happens 😀 Is dat grommetje op het einde ook opgevallen. Ik heb dat echt al verschillende keren gehoord in trailers waar een dier in voorkomt 😀 Maar toch lijkt me echt een film die ik wil zien. The Good Dinosaur gaat echt de verrassing van Pixar zijn dit jaar. Ik heb al veel twijfelachtige reacties gehoord van mensen over het ontwerp van de dino’s 😛 de film gaat ons echt verbazen.
    Crimson Peak had me at naked Tom Hiddleston xD And at Guillermo del Torro. Ik ben echt dol op horror films die typische happy dingen nemen en er iets mee doen. Ik was ook dol op Sint 😀 Heb jij trouwens al naar The Strain gekeken? Echt een goede serie en een goed boek

    Liked by 1 persoon

    1. ik heb Orca gezien toen ik klein was.. trauma’s ;)! weet nog dat die erg bloederig was en ik kan mij ook een scène herinneren dat die moeder-orca in een of andere hut springt vanuit het water om die persoon te killen haha. The strain ken ik ja, ben nu 2e seizoen aan het kijken 😉 2e seizoen is echt spannender dan het eerste! boek moet ik nog lezen!

      Liked by 1 persoon

      1. Goed dat ik jou heb want ik wist dus niet dat seizoen 2 er al was 😀 (bad movie/ Series fan :D) Jep herinner ik me ook. Plot doet me daarom erg aan deze nieuwe film denken. De CGI vind ik er allesinds niet echt spannend uitzien. Meer Jurassic World niveau 😛 but I loved Jurassic World so 😀

        Like

  3. Ik ga sowieso naar the hunger games en star wars. Maar morgen eerst nog naar the scorch trials. Wie weet spectre.. ds rest kijk ik wss gewoon thuis. Bios is helaas best €€€€

    Liked by 1 persoon

    1. Het is idd duur geworden.en dan heb ik het nog niet over de veel te overprijsde snoep en drank. Hoe duur is een biosticketje eigenlijk in NL? In België hangt het van bioscoop tot bioscoop af, maar waar ik ga +- 9€ , hoewel je ook een abo kan nemen voor 65€ = 6.5€ per film wat ik wel nog oké vind!

      Like

      1. In NL liggen de prijzen tussen € 8,50 (Euroscoop) en € 10,= (een grote keten als Pathé). Ik reken dan geen kortingen mee maar hierin zitten dan nog niet eens de toeslagen voor 3D en IMAX.

        Gelukkig bestaat er dan wel een systeem waarbij je maandelijks € 19 en hiervoor onbeperkt naar de bios mag. 3D toeslag is dan nog wel € 1,50 en voor IMAX betaal je € 2,50 extra. Daarnaast bestaat er nog een abo voor € 26 per maand en dan betaal je nergens extra voor.

        Like

      2. In BE is die toeslag voor 3D er ook, alsook voor films met extra lange speelduur. Ik ga altijd in Utopolis, maar in Kinepolis zijn de prijzen nog duurder , daar hebben ze onlangs zelfs een belachelijk en bespottelijke regel ingevoerd dat een ticket in het weekend duurder is dan in de week.. Die maandabo’s kennen we hier niet, wat ik erg jammer vind

        Liked by 1 persoon

  4. Er komen inderdaad nog veel grote en goede films uit! Ben geen uitgesproken fan van Star Wars maar kijk er wel graag naar uit. Hetzelfde geld voor Spectre. Bovengemiddelde interesse gaan zeker uit naar The Good Dinosaur, Crimson Peak, Bridge of Spies en Mockingjay II (ook al was de eerste een epische teleurstelling).

    The Walk lijkt me OK maar ik vraag me af of dat een film nog iets toe kan voegen naast de met een Oscar bekroonde docu Man on Wire.

    The Martian inmiddels gezien en die was fantastisch!

    Ik kijk trouwens ook nog uit naar Sicario (van de regisseur van Prisoners en Incendies), Black Mass (trailer zag er goed uit), de Back to the Future Trilogy (draait nog eenmaal in de bios), Pawn Sacrifice (met Tobey Maguire en over schaaklegende Bobby Fischer) en Steve Jobs (you go Aaron Sorkin!).

    Zoveel moois in de komende maanden!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

