Angry Birds filmtrailer (2016) Wait.. what??!

Gisteren kwam ik de filmtrailer van jawel.. Angry Birds tegen. Na verschillende populaire spellen op Ios en Android van boze vogels tegen lompe varkens en een gigantische hoop merchandising daaromheen, was het voor de filmbonzen blijkbaar tijd om een film van Angry Birds naar de bioscoopzalen te brengen. Nuja, wie kan het hen kwalijk nemen, winst zullen ze naar alle waarschijnlijkheid zeker uit het project puren.

Maar hoe vertaal je in godsnaam het concept van dat boosaardig gepiep en ongemanierde varkens naar het witte doek? Blijkbaar door een hele draai aan het “verhaal” (voor zover dat er was) te geven. Als ik de beelden van de trailer bekijk, vermoed ik dat het een origin-story zal worden waarin de vete tussen de vogels en de varkens wordt uitgelicht. Volgens mij waren de vogels eerst een vredige soort, maar worden ze door de aankomende varkens steeds bozer en bozer! Dit kan op zich wel een grappige en leuke familiefilm opleveren (maar ook niet meer dan dat), zij het natuurlijk in goede regie en script. De animatie ziet er alvast redelijk goed uit. De grappen in de trailer vind ik persoonlijk een heel pak minder geslaagd, ik had er nogal een zwaar ‘been there, done that’ gevoel bij. Hoewel je uit een trailer niet veel kan voorspellen, heb ik zo’n voorgevoel dat deze toch een flinke tegenvaller zal worden qua kwaliteit. Ik kijk er alvast niet echt naar uit.

Wat denken jullie er in eerste instantie van, is dit pure uitmelkerij of kan Angry Birds de film toch nog wat worden?  

3 gedachtes over “Angry Birds filmtrailer (2016) Wait.. what??!

  1. Ugh neen! Ik denk dat Pixels onze zin naar films over/met video games wel even heeft gestild op de slechtste manier 😀 Al ben ik wel benieuwd wat ze met een goede game als basis zullen doen voor een film. Ben bijvoorbeeld echt benieuwd wat ze met de Five Nights at Freddy’s serie gaan doen. Games heb ik zelf nooit gespeeld (te jump scary) maar de design en mythos van se spelletjes zijn echt fantastisch om je in te verdiepen 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

