Shoplog The British Store (StoneManor) in Everberg – Een sfeervol stukje Engeland in België

De winkel langs buiten
De winkel langs buiten

De British Store (een Engelse supermarkt) in Everberg moet zowat mijn favoriete alternatieve supermarkt zijn, waar de winkel importproducten uit de UK verkoopt. Dit is geen supermarkt die ik wekelijks bezoek, maar wel minstens een keer per seizoen. Vooral met speciale feestdagen zoals Halloween, Kerst en Pasen wordt de winkel omgetoverd in het bijbehorende thema. Aangezien Halloween er zit aan te komen, werd het dus hoog tijd voor mij en mijn vriendin om nogmaals een bezoekje te brengen aan de British Store om wat Halloween spullen in te slaan.. Gisteren was het dan ein-de-lijk weer zover! Eens aangekomen in het landelijke groene Everberg begon de regen plots met pijpenstelen uit de lucht te droppen, de Britse invloed werd duidelijk sterker merkbaar ;).

De halloweenversiering reikt tot buiten ;)
De halloweenversiering reikt tot buiten 😉

Vooraleer we ons in de supermarkt begaven, maakten we een broodnodige pitstop in de tea-room, onze buikjes waren immers nogal ferm aan het grollen van de honger! Als je toch naar de British Store gaat, raad ik je aan de tea-room binnen te sluipen, het interieur doet erg Brits en pittoresk aan & bovendien is de soep van de dag héérlijk!  Elke maal ik in de tea-room kom neem ik resoluut een grote groene thee (die voor 2-personen) en de soep van de dag. Dit is elke maal een flinke eetsoep met flink wat groenten, geserveerd met 2 donkere broodjes, wat smeuïge boter en een delicieus boterkoekje. De soep van de dag kost 5.95 euro, wat in eerste instantie duur lijkt, maar de eetsoep is werkelijk een flinke portie en z’n geld meer dan waard! Ditmaal was de soep van de dag ‘Chicken Soup with Mushrooms and Garlic‘. Ohja in de tea-room en de supermarkt spreekt iedereen Engels (met uiteraard een Brits accent), maar het personeel kan ook in het Nederlands aangesproken worden indien je dat wil. Hierdoor voelt het aan dat je elke keer opnieuw een beetje op vakantie bent :p

Yummie, chocolate fudge & Tasty chicken soup
Yummie, chocolate fudge & Tasty chicken Mushroom soup..
Animal shaped buttercookies, hell yes!
Animal shaped buttercookies, hell yes!

Goed, de bijzonder lekkere soep en thee was helemaal naar binnen gewerkt, dus het was hoog tijd om de British Store leeg te plunderen! Hmmm allereerst gooi ik wat overheerlijke boterkoekjes van Walkers in de winkelkar ‘Pure Butter Shortbread Animal Shapes‘, een zeer schattige doos met een even zalige inhoud *nomnomnom*!

Daarna vliegensvlug naar de biersectie! De bieren hier zijn doorgaans in flesjes te koop van 500ml. Na enige inspectie heb ik besloten om 4 flesjes in te slaan. De eerste waar mijn oog op viel was ‘Batemans Combined Harvest‘ een bier met een zeer heldere kleur en leuk etiket, I just couldn’t resist that bright look! Een ander bier dat ik absoluut moest hebben was ‘HobGoblin Halloween‘ een halloweenversie van de “normale” HobGoblin. Een Halloweenbiertje om open te kletsen tijdens het Halloweenfeest, als ik zo lang kan wachten tenminste ;)!

Toch jammer dat het nog geen Halloween is..
Toch jammer dat het nog geen Halloween is.. die andere 2 zullen wellicht eerder sneuvelen 😉

Ook andere 14producten in de winkel zijn erg verleidelijk om te kopen, zoals die speciale versies van de Oreo koekjes *Drewl* Ik hou me echter sterk en weet de verleiding te weerstaan en spurt vlug naar de eerste verdieping, waar de kaarsen van Yankee Candle me met hun  zinnenprikkelende geuren proberen te bedwelmen. Uiteraard ruik ik hier aan elke geurkaars en beslis ik er enkele te kopen. Ik koop meteen de grootste versie van ‘Pain au Raisin‘, een heerlijk zoete geur die zijn plaatsje zal krijgen in de living, hopelijk krijg ik niet teveel honger wanneer die kaars brandt ;)! Verder sla ik meteen ook 3 votifs in ‘Soft Blanket‘ , ‘Salted Caramel‘ en ‘Fireside Treats‘, 3 zeer aangename en diverse geuren.

De Yankee Candle schappen :o
De Yankee Candle schappen 😮
It's gonna smell sweet in the bedroom!
It’s gonna smell sweet in the bedroom!
Pain au Raisin, jij rook zo verdomd goed dat je wel met me mee naar huis moest!
Pain au Raisin, jij rook zo verdomd goed dat je wel met me mee naar huis moest!
Scary you say?? zeg maar eerder sexy 😉

Op naar de bovenste verdieping, de verdieping momenteel volledig toegewijd aan Halloween *Shhrriiiieeeek!*  Deze ruimte is ingericht met spoken, heksen, zombies, reusachtige spinnen en andere monsterachtige misbaksels. Je vindt er Halloweenspullen zoals servies, accessoires, kledij, schmink, maskers en andere “prullaria”. Daarenboven zijn er pakjes te vinden voor kinderen, mannen en vrouwen. Die voor vrouwen zien er bovendien eerder sexy uit dan beangstigend, maar mij niet gelaten :p. Binnenkort, wanneer het festijn van de monsters en griezels weer achter de rug is, wordt deze ruimte omgetoverd in een heuse kerstsfeer met ongetwijfeld een even verfrissende collectie kerstspullen. Jaja British Store, naar jou keer ik met plezier van tijd tot tijd eens terug!

IMG_7766

Hieronder vind je de volledige buit terug van onze trip naar de British Store

De volledige buit als een gezellige bende bijeen!
De volledige buit als een gezellige bende bijeen!

Iemand van jullie die ook al eens in de British Store is geweest of in een gelijkaardige winkel? Iemand zin om er eens naartoe te gaan? Heb je vragen over de producten in British Store, stel dan gerust een vraag!
See you guys & girls again next time! 

9 gedachtes over “Shoplog The British Store (StoneManor) in Everberg – Een sfeervol stukje Engeland in België

    1. Ja er zijn er enkele in België (je moet eens kijken op hun website, als je British store Everberg intypt op google kom je er meteen). Die in Everberg is wel de hoofdzetel zeg maar. Wel een aangename winkel voor tussendoor, omdat ze er veel merken verkopen dat wij hier niet hebben. Die kaarsen zijn 26 voor het grootste formaat (411 gram), 13€ voor 110 gram en die votifs 2,5€

      Liked by 1 persoon

  1. My kind of store 😀 Hebben die ook een webshop want ik ben echt enorme fan van Yankee Candles en ook een enorme theedrinker 😀 En in winkeltjes met Britse roots hebben ze toch altijd de beste en origineelste smaken 😛

    Like

      1. Sadness all around 😀 Achja dan moet ik ergens anders mijn Yankee Candles zoeken 😛 Ongetwijfeld is er wel een webshop waar ik terecht kan 😀

        Like

      2. Ja idd 😀 ma voordeel is wel ik volg veel beauty bloggers en youtubers en die zitten altijd te raven over die kaarsen dus ik heb wel ideeën 😀 Ik ben zeker benieuwd naar de aanraders die je hebt 😀 Heb je Leaves al ooit geprobeerd? Schijnt heel lekker te zijn voor de herfst. Thee suggesties zijn ook altijd welkom 😉

        Like

    1. Het is idd een hele leuke winkel die echt de Britse sfeer uitstraalt, zeker met de tea-room erbij. Zover zou ik er wel niet voor rijden, maar in de lente/zomer kan je in de omgeving ook heel mooie wandelingen maken, dus wie weet kan je het ooit wel overwegen als je beide zaken combineert!

      Like

Geef een reactie

