Scream Queens Pilot Review: Scary Movie als tv-serie. KijkIkVerderOfNiet?#1

In een eerdere blogpost haalde ik aan dat Scream Queens wel eens een van de tv-verrassingen van deze herfst kan worden. Aangezien er de laatste tijd zoveel series worden uitgebracht, kan je quasi niet anders dan keuzes maken met wat te kijken. Enorm veel hangt af van die eerste aflevering (pilot). Om deze reden maak ik een nieuwe reeks waarin ik de pilotaflevering van verschillende nieuwe series zal bekijken, waarna ik beslis of deze de moeite waard zijn om je schaarse vrije tijd aan te spenderen.

scream-queens-01

De eerste tien minuten van Scream Queens was het mij niet geheel duidelijk of de serie zichzelf werkelijk serieus wou nemen of dat ze een kolderieke parodie als uitgangspunt namen. Na verloop van tijd werd het wel erg duidelijk dat het wel degelijk om een parodie gaat die allesbehalve serieus moet genomen worden. De nadruk ligt hierbij zeer sterk op over-the-top momenten, uitvergrotingen van stereotypen, gruwelijke/lachwekkende moorden en (flauwe) humor. Je kan als kijker dan ook niet anders dan de link met de film Scary Movie bovenhalen, die krak hetzelfde concept reeds meer dan 10 jaar geleden in verschillende filmvormen heeft uitgevoerd. Nu ik er zo bij nadenk, is het in feite vreemd te noemen dat er nooit geprobeerd is om een Scary Movie serie uit de grond te stampen..

Ariana Grande vs de duivel, wie haalt het? ;)
Ariana Grande vs de duivel, wie zou het halen? 😉

Enfin, Scary Movie the series, Ahum Scream Queens bedoel ik , is ergo feitelijk een serie die het moet hebben van humor, slachtpartijen en over-the-top momenten van cliché-beelden. Verbazend genoeg werkt dat in de pilot redelijk goed. Alleszins voor nu is dat het geval, het valt af te wachten of een hele serie in een dergelijk kader even leuk blijft en niet gaat vervelen..

gallery-1432145824-screen-shot-2015-05-20-at-134229Concluderend, kan ik toch zeggen dat Scream Queens een bizarre pilot-aflevering heeft afgeleverd die met momenten vrij grappig was en enkele originele slachtpartijen (à la Scary Movie en Final Destination gewijs) heeft weten te brengen. Als pilot was dat meer dan ik er in eerste instantie van verwacht had. Het zal wellicht niet uitgroeien tot een echte topserie, maar als leuke filler zie ik Scream Queens voorlopig wel zitten.

Scream Queens; Kijk ik verder of niet? hell yes gif

Hebben jullie hem reeds gezien of zijn jullie van plan te kijken?

4 gedachtes over “Scream Queens Pilot Review: Scary Movie als tv-serie. KijkIkVerderOfNiet?#1